tirsdag 10. april 2018

Fargerikt og vårlig Gratulerer-med-dagen-kort.

Heisann! Jeg har vært på fjellscrap i helga. Det vil si, vi har vært på fjellet hvor resten av familien står på ski mens jeg koser meg med scrapping og utsikt til bakken. Det er så herlig å sitte der og scrappe med "lyden av skibakken" som bakgrunnsmusikk. Så veldig effektivt var det kanskje ikke, men jeg koste meg masse.  Her er det første kortet jeg laget - et fargerikt "Gratulerer med dagen"- kort. Det begynte egentlig med boksiden som lå på toppen i baggen min, tankene var en skikkelig Vintage ting, men så dukket plutselig fargene opp av seg selv.


Først brukte jeg en dies og stanset ut en bakgrunn av et ark fra en gammel skolesangbok. Jeg farget arket med Distress Ink, og etterhvert har både vimpelen og "Gratulerer"-teksten blitt farget med samme. Stjernen også. Så fikk den hvite rosen og hvitleiresommerfuglene et lett touch med farge.

Dette har jeg brukt:
Bazzill: White
Distress Ink: Mustard Seads, Mowed Lawn, Salty Ocean og Peeled Paint
Stempel: "Hurra for deg" - Norsk Stempelblad, design Åshild Halvorsen
Dies: "Gratulerer med dagen" - Papirdesign
Dies: Spellbinders (notearket)

Annen pynt: Magic mesh helt underst. Kakeservietter, 
Noteark fra en gammel sangbok, Scrappers floss, 
Roser fra Papirdesign og Kort og Godt, 
Sugerør, En stjerne, Sommerfugler laget av hvitleire.

Deltar i månedens utfordring hos Kreativ Scrapping - Bruk blekk eller maling.

5 kommentarer:

  1. Dette kortet ble så fint. Flott med vårfargene og utrolig fint pyntet.
    Hørtes herlig ut å sitte helt for deg selv å scrappe i eget tempo

    SvarSlett
  2. Herlig kort i spreke farger:)Takk for at du deltar hos Kreativ Scrapping sin utfordring
    Dt Inger Marie

    SvarSlett
  3. Utrolig flott kort:) Og den gratulere teksten ble jo bare kjemefin:)
    Takk for at du deltar i utfordringen hos Kreativ scrapping:)

    SvarSlett
  4. Ayayay, nydelige farger <3 kjempelekkert med fargene på gratulerer-diesen.
    takk for ditt bidrag i Kreativ scrapping sin april-utfordring
    Linola

    SvarSlett
  5. NYDELIG KORT , så vakkert oppsett , fargene , detaljene et kort å bli glad av , klem Synnøve

    SvarSlett