søndag 1. oktober 2017

To kort med Ragners Dye Ink Pad

Det er ingen tvil om at å lage bakgrunner med Dye Ink Pad er min nye greie. 
Jeg rett og slett elsker de klare fine fargene, at de er gjennomsiktige og at de tørker fort og griser lite. 
De blander seg heller ikke, og dermed kan man fort legge farger oppå hverandre
 uten å ende opp med en helt annen farge enn det man hadde tenkt. 
Disse to kortene ble laget ganske fort på Stordascrappen forrige helg.

Den første er fra en hurtigscrap hvor vi fikk omtrent 40 minutter på oss. 
Oppgaven var å lage hva vi ville, men vi måtte bruke minst to klyper.


Kartong: Hvit blank Bazzill og litt mørk turkis.
Først stemplet jeg trærne med forskjellig mengde Dye Ink.
Deretter brukte jeg en stensil til å lage de blå stjernene. 
Så farget jeg bakgrunnen med forskjellige farger Dye Ink.
Tekst-stickers fra Papirdesign farget med Dye Ink Pad.
Disse er kjempekjekke når ting skal gå fort.
Monsteret og de fargede stjernene er stickers.
Tilslutt er det et par treklyper med snor av scrappers floss og en Enamel dot. 


Denne andre er fra en skisseutfordring som jeg plutselig bestemte med for å være med på 
når det bare var en drøy halvtime igjen av tiden. 
For meg som normalt er en skikkelig slow-scrapper, er det virkelig en utfordring.


Kartong: Blank Bazzill og noen rester
Bakgrunnen er laget med stensil og Dye Ink Pad i bare en farge
Vimplene er fra restepapirbunken, Bella Blvd
Gratulerer med dagen klistremerker farget med Dye Ink Pad.
Die cut farget med Dye Ink Pad
Noen perler, en stjerne og litt bånd. 

3 kommentarer:

  1. Bare elsker det monster kortet. Så lekent og fargerikt.
    Herlig rosa bakgrunn på kort nr 2 og fint med vimplene

    SvarSlett
  2. Så stilig kort! Kjempe kul bakgrunn og tøft satt sammen med masse kule effekter!

    SvarSlett
  3. To flotte kort du har laget , så herligt med sterke farger. Teknikken på bakgrunne på kortene er ukjent for meg , men så fint det ble . Klem Synnøve

    SvarSlett