søndag 20. oktober 2013

I anledning dagens tv-aksjon

Fortsetter å bla i gamle layouter fram til jeg få laget og lastet opp noen nye.

Pappa har Alzheimers og har vært syk i mange år.  Heldigvis kunne han leve ganske mange år med sykdommen og enda ha et fint liv og heldigvis måtte han ikke vente altfor lenge på sykehjemsplass når det ble nødvendig.  I dag blir han godt tatt vare på der han er og har det så godt som han kan ha det, selv om han kanskje ikke alltid vet det selv.  Heldigvis har han i alle disse årene beholdt sitt humør og sin personlighet og fremdeles sitter de gode replikkene løst.  Det er et lyspunkt i sorgen over å se at ens nærmeste blir mer og mer borte.

Dagens blogginnlegg er en hyllest til min pappa og alle andre som lever med demens, enten fordi de selv er syke eller fordi noen av deres nærmeste er det.


Steampunk-layout av pappa som en ung gardist i første halvdel av 50-tallet vil jeg tro.  Bildet er selvfølgelig en kopi, ville nok aldri ha "ødelagt" et originalbilde slik. Ødelagt i den betydning at det ikke går an å ta bildet av igjen.  Laget på et kurs med Karin Lovise fra Hobbygarasjen.


Dette er mitt yndlingsbilde av pappa, tatt for snart 10 år siden og med det lune gode smilet som han fremdeles har.  Det er slik jeg vil huske ham!  Egentlig burde det ha vært en fotball med på denne layouten, og hvem vet, kanskje finne jeg en og limer på.  Hans andre stor hobby var bridge, og det har kommet med.


Tre generasjoner, to søskenbarn, gode minner å ta vare på.  En enkel layout som får fram akkurat det jeg ville få fram.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar