søndag 5. april 2015

En kveld på byen i Paris

Project Life (PL) er egentlig et bransjenavn, men det brukes som et fellesnavn på det å lage albumsider ved hjelp av plastlommer og forskjellig pynt og "kort" som er spesielt tilpasset dette, andre "flate" ting som passer eller kort man lager selv.  På norsk brukes også ordet "lommescrapping" som jo er temmelig beskrivende, men det er noen assosiasjoner som gjør at jeg ikke liker å bruke det ordet.

Men uansett hva det kalles så er det en fin måte å lage album på.  Det er raskere enn å lage vanlige layouter (Scrappede albumsider med mer eller mindre pynt) og det er litt tøffere enn å "bare" putte bildene inn i plastlommer.  Når det er sagt, må jeg innrømme av flere av mine sider består av kun bilder.  Noen ganger er det sånn at bildene taler for seg selv og de trenger ikke noe mer.  Den fine og enkle måten å kombinere på er det jeg liker med PL - ja, man kan jo til og med kombinere det med "vanlige" layouter om man vil og når man vil.

Her er enda en side fra Ferie-2013-albumet vårt.  
En kveld på byen og gjennomoppfrisking av gamle minner for noen av oss i Paris.




Jeg deltar i Project Life i Norge's ettårs utfordring i temaet

Linda S

Jeg er inspirert av fargen og i tillegg kan det ikke være annet enn lykke å rusle rundt i Latinerkvarteret i Paris i varm sommerkveld.

4 kommentarer:

  1. flott side :)
    Takk for at du deltar hos oss med jubileumsoppgaven. Hilsen DT Vibekke Project Life i Norge :)

    SvarSlett
  2. Kjekt at du blei inspirert av bildet mitt :) Eg bruker også gjerne berre bilder, eller bilder og nokre få kort når eg lager PL sider til albuma mine. Takk for bidraget ditt!

    SvarSlett
  3. en skikkelig fargeklatt av ei side, utrolig stilig! Og ja, noen ganger er det mer enn nok med bare bildene, ikke alltid det er behov for så mye mer :) Takk for bidraget :) Lene

    SvarSlett
  4. Herlig rosa side :)
    Takk for at du deltar i jubileumsutfordringen hos oss i PLiN :)
    Klem fra DT-Monika

    SvarSlett